Dit was het jongeren verkiezingsdebat!

Op dinsdagavond 26 maart vond het langverwachte jongeren verkiezingsdebat plaats in Leuven, waar jonge kandidaten van verschillende politieke partijen het podium deelden. Het evenement bood jonge kiezers een kijkje in de ideeën en plannen van de politieke aspiranten.

De avond begon met een levendig debat waarbij de sprekers, waaronder Aimen Horch (Groen), Elise Sticker (Vooruit), Jeroen Bergers (N-VA), Kjell Vander Elst (Open Vld), Kemal Bilmez (PVDA) en Lotte Degol (cd&v) elkaar uitdaagden en stand- punten verdedigden. Van lokale beleidskwesties tot bredere nationale vraagstukken, geen onderwerp bleef onbesproken.

Na afloop van het debat hadden de aanwezigen de gelegenheid om informeel met de politici in gesprek te gaan.
Het verkiezingsdebat was niet alleen een platform voor politieke uitwisseling, maar ook een inspirerende gelegenheid voor jonge kiezers om hun stem te laten horen.

Met een succesvolle avond achter de rug kijken de organisatoren en deelnemers terug op een verrijkende ervaring, waarbij politiek niet alleen werd besproken, maar ook echt beleefd.

👀 Terugblik